bakning


 
tjohej :)
idag har jag & min farmor bakat lite, eftersom det inte finns så mycket annat att göra -.-'
det vart iaf en äppelkaka, vet inte hur den smakar men hon påstår att den är god iaf.

om du vill göra den  så gör du typ såhär:

ta 2 dl socker & 2 ägg, vispa med elvisp tills du får kramp i armen, när det börjar krampa så byter du arm & kör tills du får lika ont i den. sen vispar du i mjöl, bakpulver & vaniljsocker, ingen aning om hur mycket men det kvittar.
Sen vispar du det noga.
ta några äpplen & skala dom, skär sedan i "båtar" & akta fingrarna :)
Häll ut smeten i en pajform & tryck ner äppelbitarna, sen lägger du smör ovanpå eller ngt sånt.
Jag var så trött på att baka så jag missade slutet, men det är väl inte så viktigt ? :)

nu ska jag smaka pajen, :)

Pussar / Patricia♥

Kommentarer
Postat av: Monstermoster

Nice recepie... ska genast prova ;)

2009-05-17 @ 19:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0