Kärleksfrågor, nu får ni svar på det ni innerst inne undrar.

Hej bloggen :)

Eftersom det snart är alla♥dag så har vi bestämt att vi ska ha en lite "kärleksfrågor" vi har tagit med dom frågor som vi tror att många läsare undrar över & tycker är intressant.
Vi ska svara så gott vi kan, hoppas att ni tycker om vår lilla idé :)

Hur berättar jag för en tjej/kille att jag gillar henne/honom som mer än kompis ?
Patricia svarar: Det bästa sättet är att visa det genom att prata mycket med henne/honom, om du är modig nog så kan du ju antingen säga det "face to face" eller via sms eller liknande. Säg tex: jag tror att jag har känslor för dig & sen förklarar du exakt hur du känner.
Emma svarar:  Aa, precis. Eller så kan du försöka visa det genom andra sätt. Te.x ''flirtig ögonkontakt'' och liknande(:

Jag skulle aldrig våga ta hem en kille till mina föräldrar, dom kanske skämmer ut mig ? Hur ska jag göra?
Patricia svarar:
Alltså, jag tror att dom flesta tycker att det kan vara lite pinsamt att ta med sig en kille hem för att dom är rädda för att ens föräldrar ska säga något olämpligt eller liknande. Jag kan säga att mina föräldrar kan vara riktigt pinsamma, men det är sånt man får leva med. Du kan ju alltid säga till killen att din mamma eller pappa brukar säga lite knäppa saker eller liknande. Eller så ber du föräldrarna att skärpa sig under tiden han är där :)
Emma svarar: Killen har ju också föräldrar, och han känner säkert likadant. Annars kan du ju kort presentera dem för varandra och sedan hålla er på avstånd om det passar bättre.

Jag har aldrig vart tillsammans med en kille/tjej, är det något fel på mig ?
Patricia svarar:
Här har jag bara ett svar & det är nej! Det är inget fel på dig, antingen kan det vara så att du är rätt blyg av dig & inte vågar ta kontakt med någon eller så letar du fortfarande efter den rätta.
Emma svarar: Absolut inte. Du ska inte bli tillsammans med en kille bara för att alla andra har varit det. Det är taskigt både mot killen och dig själv. Ta det bara lugnt, du kommer någon gång att hitta den rätta!

Hur gör jag slut med min kille/tjej på bästa sätt ?
Patricia svarar:
Kom ihåg att du måste tänka igenom ditt beslut noga innan du gör slut eftersom du ofta inte får en andra chans. Om du är helt säker på att du vill göra slut så skulle jag säga att det helt klart bästa sättet är att göra det öga mot öga, men det beror ju också på hur seriöst förhållande man har.
Emma svarar: För att göra slut på bästa sätt är det som sagt öga mot öga som gäller. Där har du också chans att berätta varför du vill göra slut och hur du känner. Vågar du inte riktigt säga det IRL, kan du ju också ringa honom. Men ett sms bör du inte göra slut med, inte om ni haft ett seriöst förhållande. Och allra minst be en annan kompis att göra slut åt dig!

Jag gillar en kille, men mina kompisar gillar honom inte ett dugg? Hur ska jag göra?
Patricia svarar: Jag skulle inte bry mig om vad mina kompisar tyckte om killen, huvudsaken är att jag älskar honom. Dom får helt enkelt inse att jag älskar honom & acceptera mig för det. Om dom inte gör det så är dom inga äkta vänner.
Emma svarar: Eftersom det är du som gillar honom spelar det ingen roll om dina kompisar gillar honom eller ej. Huvudsaken är att han beter sig schysst mot dina kompisar. Om du iställer väljer att lyssna på dina kompisar och inte bli tillsammans med killen du gillar, kommer du garanterat att ångra dig när du förr eller senare går miste om honom.

Jag har blivit kär i en kille som jag bara har pratat med på internet, jag har inte ens träffat honom. Vad ska jag göra?
Patricia svarar:
Det finns alltid en risk för att personen inte alls är likadan utanför "datavärlden", du kan ju berätta för honom att du tror att du börjar gilla honom & sen tar du reda på mer om honom. Om ni kommer överrens om att ni ska träffas så ta med dig några kompisar, träffa honom aldrig själv första gången ;)
Emma svarar: Ja precis. Börja med att träffa honom och se att han verkligen är den han sagt att han är. Men ta självklart med någon kompis! Sedan får du lära dig att känna honom IRL, och kan kanske sedan bestämma om du verkligen har känslor för honom.

Jag är kär i samma kille/tjej som min kompis, hur ska jag göra för att inte såra min vän ?
Patricia svarar: Du kan ju börja med att berätta för kompisen att du också har känslor för honom/henne, sen kanske ni kan komma fram till en lösning. Jag skulle nog chansa på kärleken och hoppas på att vännen förlåter mig, men alla är inte som mig & det är ju tur :)
Emma svarar: Börja med att berätta det för kompisen för att undvika missförstånd senare. Du rår väl inte för att du också har känslor för den killen. Sedan får ni diskutera och komma fram till vad som är bäst att göra i just den här situationen.


Kramar / Patricia & Emma ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: ja äckligt! Det var en av de första köttprodukterna jag slutade att äta, tur kanske. Haha.



haft en bra dag? fin blogg

2009-02-11 @ 20:42:01
URL: http://sarahogbergs.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej det var bra nu har jag fått massor med tips kramkram

2009-02-12 @ 18:06:03
Postat av: emmapatricia

svar till ida: vad bra ! :D <3

2009-02-12 @ 18:10:53
URL: http://emmapatricia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0